6 Eylül 2010 Pazartesi

YAYINLAR

YAYINLAR
Doktora Tezinden Üretilmiş Yayınlar

1. Aslan, C. (2007) “Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi”. Eğitim Araştırmaları (Eurasian Journal of Educational Research), 27: 15-29.
(SSCI Kapsamındaki Dergide Yayımlanan Tam Metinli Makale, Araştırma)

2. Aslan, C. (2007) “Yazınsal Çocuk Kitaplarının Çocuğun Anadili Gelişimine Katkısı” Dil ve Yaratıcılık Dergisi, 1 (1): 32-46.
(Uluslararası Dizine Girmeyen, Türkçe Yayımlanan ve Araştırmaya Dayanmayan Makale, Derleme)


Uluslararası Dizine Giren Yayınlar

1. Aslan, C. (2007) “Research on Self-Perceptions of Pre-Service Turkish Language Teachers in Turkey with Regard to Problem Solving Skills” International Journal of Social Sciences, 2 (4): 250-256.
(International Journal of Social Sciences (IJSS)(ISSN 1306-973X) is a scholarly open access, peer-reviewed, interdisciplinary, quarterly and fully refereed journal focusing on theories, methods and applications in social sciences and humanities research.This open access, peer-reviewed journal encourages top-flight social science inquiry and research across all social science disciplines. It also recognises contributions made by the social science research community to other disciplines, including biological and physical sciences, and promotes connections between all research communities. Reviewed and Indexed by The Library of Congress, Google Scholar, Directory of Open Access Journals (DOAJ), EBSCO, Ulrich’s Periodicals Directory, German National Library of Science and Technology and University Library Hannover (TIB/UB), Electronic Journals Library (Elektronische Zeitschriftenbibliothek, EZB), Genamics, GALE, AERA-SIG and INTUTE

2. Aslan, C. and Karaman- Kepenekci, Y. (2008) “Human Rights Education: A Comparison of Mother Tongue Textbooks in Turkey And France” Mediterranean Journal of Educational Studies, Vol. 13(1), pp. 101-124.
(Mediterranean Journal of Educational Studies, Abstracted/indexed in British Education Index, Current Contents, CIJE (ERIC), International Bibliography of the Social Sciences, Sociology of Education Abstracts)

3. Aslan, C. (2010) "An Analysis of the Presentation of Women in 100 Basic Literary Works in Turkey" Eurasian Journal of Educational Research, Issue 38, Winter 2010, 19-36.
(Eurasian Journal of Educational Research  (EJER) abstracted/indexed in
Thomson Scientific - Social Science Citation Index (SSCI), EBSCO Host - Education Research Complete, EBSCO Host - Education Research Index,
Educational Research Abstracts Online (ERA), Higher Education Research Data Collection (HERDC), ULAKBIM National Index.

4.  Aslan, C. (2010) "Türkçe Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Sorunları Üzerine Çevrimiçi Paylaşım Alanlarındaki (Forum) İletilere Dayalı Bir Çözümleme" NWSA Education (e-Journal of New World Sciences Academy), Volume: 5, Number: 1, s. 2254-2269.
(Indexed by EBSCO.)

Uluslararası Dizine Girmeyen ve Türkçe Yayımlanan Araştırmaya Dayalı Tam Metinli Makaleler (Hakemli Dergiler)

1. Aslan, C. (2003) “Bir Biçem İncelemesi, Bir Can Yücel Şiiri” Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 121, 48-61.

2. Aslan, C. (2003) “Memduh Şevket Esendal’ın Biçemine Dilbilimsel Bir Yaklaşım: Bir Öykü ve Çözümleme: ‘Pazarlık’ ”.  Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 122, 17-30.

3. Aslan, C. (2004) “Kısa Öykü ve Dilbilimsel Yaklaşım (Bir Yöntem- Bir Öykü: Özcan Karabulut: Biz Böyle Olsun İstemezdik”) Ankara Üniversitesi TÖMER Anadili Dergisi, 32, 30-45.

4. Aslan, C. (2006) “Yaşam Gerçekliğinin Sunuluşu Bakımından Rıfat Ilgaz’ın Çocuk Kitapları”. Eğitim-Bilim-Toplum, 15 (4), 4-15.

5. Aslan, C. (2006) “Türkçe Ders Kitaplarında ‘Türkçe Olmayan Sözcükler’in Kullanımı Üzerine Bir İnceleme” Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 133, 7-19.

6. Aslan, C. (2006) “Türk Çocuk Yazınında Çocuk-Yetişkin Çatışmasının Yer Aldığı Kimi Yapıtların İncelenmesi” Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (2), 193-216.

7. Aslan, C. (2010) “Türkçe Eğitimi Programlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri" (The Opinions of the Turkish Education Postgraduate Students About their Academic Self-efficacy) Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 87-115.


8. Aslan, C. (2010) "Düşünme Becerilerini Geliştirici Dil ve Edebiyat Öğretimi Ortamları -Bir Eğitim Durumu Örneği-" Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 13, Sayı 24, s. 127-152.

Türkçe Kitap Bölümleri

1. Aslan, C. ve Kaya, Z. (2006) “Eğitim Durumu Örnekleri” Etkinliklerle Türkçe Öğretimi S. Sever, Z. Kaya ve C. Aslan (Ed.),  IV. Bölüm, s. 107-191. İstanbul: Morpa Yayınları.

2. Aslan, C. ve Neydim, N. (2007) “Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi” İlköğretimde Çocuk Edebiyatı. S. Sever, S. Dilidüzgün, N. Neydim ve C. Aslan (Ed.), 3. Ünite, s. 65- 91. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, 1764.

3. Aslan, C. (2007) “Çocuk Edebiyatı Ürünleriyle Kurgulanmış Türkçe Öğretimi” İlköğretimde Çocuk Edebiyatı. S. Sever, S. Dilidüzgün, N. Neydim ve C. Aslan (Ed.),  7. Ünite, s. 163-186. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını, 1764.

Yabancı Kitap Bölümleri

1. Aslan,C., Polat, D. (2008) "Content Analysis on Primary Education Turkish Course Books from the point of Acquiring Critical Thinking Skills" (Eleştirel Düşünme Becerisini Kazandırma Bakımından İlköğretim Türkçe Ders Kitapları Üzerine Bir İçerik Çözümlemesi). (9th International Conference on Education, Athens Institut for Education and Research, 28-29 Mayıs, Yunanistan / Atina. In G. T. Papanikos (Ed.), Issues on Education and Research: Atina: ATINER, Volume I, p. 147-160.

2. Aslan, C. (2010) "A Study of  the Questıons Asked by Mother Tongue Teachers in Examınatıons in Terms of  Developıng Hıgh Level Thınkıng Skılls" (Anadili Öğretmenlerinin Sınavlarda Sordukları Soruların Üst Düzey Düşünme Becerilerini Geliştirmesi Bakımından İncelenmesi)  EULE Yayınevi.
(Henüz yayımlanmadı.)


                  Uluslararası Kongre ve Sempozyum Bildirileri (Tam Metin)

1. Aslan, C. (2007) “Content Analysis On Language Mistakes Made By Turkish, Turkish Language and Literature Teachers in Internet” (Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Bilgisunar [İnternet] Ortamında Yaptıkları Dilsel Yanlışlar Üzerine Bir İçerik Çözümlemesi). 7. International Educational Technology Conference, Educational Technology for Innovation and Change in Education. Near East Unıversity, (Edited by H. Uzunboylu and Nadire Çavuş), Volume: II, pp. 90-98.

2. Polat, D. ve Aslan, C. (2008) “An Analysis on the Existence of ‘Peace’ in Primary Turkish Curriculum”,  The WCCI 13th World Conference in Education (2nd Biennial World Conference) “Creating a Global Culture of Peace: Strategies for Curriculum Development and Implementation” 2 – 7 September Antalya, Turkey. The conference is jointly organized by WCCI Turkey Chapter and World Council for Curriculum and Instruction (WCCI) Graduate School of Education, Alliant International University, pp. 81-98.

3. Aslan, C. ve Güneyli, A. (2009) “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Öğretim Ortamlarında Karşılaştıkları Sorunlara Yönelik Görüşleri” 1. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu Bildirileri, Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü, 27 – 28 Mart 2008, Gazimağusa Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, s.85-108.

4. Güneyli, A. ve Aslan, C. (2008) “Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının ‘Anadili’ Kavramına İlişkin Kullandıkları Mecazlar” (“Metaphors About The ‘Mother Language’ Concept Used By Turkish Language Teacher Candidates”) International Conference Educational Sciences Department of Educational Sciences, ICES'08, Eastern Mediterranean Unıversity Given Green Light For Fp 7 Project Applications, EMU (Doğu Akdeniz Üniversitesi). Department of Educational Sciences Eastern Mediterranean University, s. ???.
(The conference is organized and hosted by the Department of Educational Sciences of the Eastern Mediterranean University which has successfully organized several international conferences since the academic year 2001-2002. ICES08 is a promising opportunity for researchers in the field of education to meet and interact with an international academic community.)

5. Aslan, C. (2007) “Yaşam Gerçekliğinin Çocuklara İletilmesi Bakımından ‘100 Temel Eser’deki Öyküler Üzerine Bir Çözümleme” (An Analysis on the Stories in 100 Basic Works in Terms of  Carrying of the Life Reality into Children) 4. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi & 4. Uluslararası Çocuk Filmleri Festivali ve Kongresi “Risk Altındaki Çocuklar”. (4th International Children and Communication Congress& 4th International Children Films Festival & Congress ‘Children Under Risk’ İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, Türkiye, 22-24 Ekim, s. 85-98.



Ulusal Kongre ve Sempozyum Bildirileri (Tam Metin)

1. Aslan, C. (2006) “Rıfat Ilgaz’ın Çocuk Kitaplarındaki İletilerin Temel Yönelimleri” Rıfat Ilgaz Sempozyumu, Ankara Üniversitesi Kastamonu Meslek Yüksekokulu: 347-360.

2. Aslan, C. (2006) “Yazınsal Nitelikli Çocuk Kitaplarının Çocuğun Gelişim Sürecindeki Yeri” II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, Yayın No: 203: 189-200.

3. Aslan, C. (2007) “Türkçe Ders Kitaplarındaki Metin Sonu Sorularının İncelenmesi” 16. Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 5-7 Eylül, s. 6-11.

4. Aslan, C. (2007) “Ayla Çınaroğlu’nun ‘Mago’ Adlı Kitabının Yazınsallık ve Çocuğa Görelik Açısından İncelenmesi” III. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yaşayan Yazarlar Sempozyum Dizisi: Çocuk ve Gençlik Edebiyatında Ayla Çınaroğlu Sempozyumu, 17-19 Ekim, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, s. ???


5. Aslan, C. (2008) “Eleştirel Düşünme Becerisini Kazandırma Bağlamında Çocuk Edebiyatı Yapıtlarının İşlevi Üzerine Bir Çözümleme” VI. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Türkiye’de Çocuk Yetiştirme, Yaklaşımlar, Yöntemler, Sorunlar, Çözümler. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi, 13-15 Ekim, s. ???.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder